آزادوار شهری به قدمت تاریخ

بیولپ Bacillus thuringiensis kurstaki

بیولپ با فرمولاسیون پودر قابل حل در آب (WP)، حشره کشی است میکروبی که از مخلوط اسپور و کریستال های باکتری Bacillus thuringiensis kurstaki تشکیل شده است. امروز بیولپ در سطح وسیع و در کشورهای متعدد (روسیه، ایتالیا، یونان، هند، ایران، نپال و ...) برای کنترل لارو بالپولکدارن آفت کشاورزی و جنگلی بکار می رود. بیولپ سازگار با طبیعت و بی خطر برای انسان، جانوران و محیط زیست است.
 بیولپ از طریق خورده شدن توسط لاروهای آفت بر آنها اثر دارد. کریستال های پروتئینی باکتری دارای اثر شگفت انگیز انتخابی بر دیواره لوله گوارش لارو بالپولکداران آفت کشاورزی است و باعث توقف تغذیه لارو و هضم دیواره لوله گوارش آنها می شود. از سوی دیگر تکثیر اسپورهای باکتری در محیط عمومی بدن لارو باعث عفونت عمومی باکتریایی می شوند. این فرایند به سرعت سبب مرگ لاروها می شود.
 نحوه کاربرد
بیولپ را می توان با انواع محلول پاش های متداول بکار برد. مقدار یک کیلوگرم از پودر را در 1000 لیتر آب حل کنید. برای نتیجه بهتر محلول پاشی را در ابتدای روز یا هنگام غروب آفتاب انجام دهید. لاروهای جوان تر بیشترین حساسیت را به بیولپ دارند. پاشش بیولپ بعد از مشاهده اوج پرواز آفت در هر نسل و در زمان تفریخ تخم ها بیشترین اثر را دارد. در صورت نیاز هر 12 تا 15 روز پاشش را تکرار کنید.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:معرفي, حشره, كش, طبيعي, bt, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است